Zaměstnavatel jako atraktivní značka, aneb jak vyzrát na HR marketing
Nábor zaměstnanců není v mnoha případech procházkou růžovým sadem. Hlavně když mluvíme o začínající společnosti, která touží po jediném – dostat se mezi špičku ve svém oboru. No mnoho lidí raději dá přednost zajetému jménu a do nového podniku se zrovna po hlavě nevrhá. Ale to nevadí. I přesto se už i v malé firmě snažte o to, abyste atraktivní značku budovali, protože ve výsledku z toho jako zaměstnavatel budete při náboru dalších lidí jenom těžit.
Znejte principy HR marketingu
Abyste však ze sebe udělali doslova značku, která se v budoucnu nebude nijak strachovat o to, jestli bude nebo nebude mít zaměstnance po ruce ve chvíli, kdy je bude potřebovat, je klíčové vyznat se v principech takzvaného HR marketingu. Snažte se pochopit, o co vlastně jde, jak HR marketing funguje a také to, jak chybují či postupují ti, kteří právě tento marketing řídí a řeší.
HR marketing je ve skutečnosti klíčovou částí při budování komunikace, která je záhy atraktivní, moderní a také důvěryhodná. Respektive vede k důvěryhodné, atraktivní a také moderní značce. HR marketingová strategie však musí vždy přinést konkrétní výsledek čili i to, že se mu člověk dostane lehce pod pokličku, musí vést k úspěšnému, a hlavně rychlému náboru nových lidí.
Co všechno musíte v rámci HR marketingu znát
Nemluvíme však o světě, který je jednoduchý a snadný. Spíše naopak. Jedná se o samostatnou disciplínu, proto v případě, že HR marketingu nerozumíte nebo mu rozumět příliš nechcete, nejlepší cestou je personální agentura, která se o to postará.
Ta totiž moc dobře ví, co je všechno zapotřebí. Ví, jak s HR marketingem začít, co je to marketingových 5P nebo jak s nimi konkrétně pracovat ve váš prospěch. A taky jak přenést HR marketing na sociální sítě a taky kterým chybám se vyhnout v případě, že se do tohoto světa pustíte.
V současné době navíc můžete v rámci HR marketingu využívat i nejrůznější nástroje, které povedou k vyšší efektivitě jednotlivých kampaní a náboru zaměstnanců.