Jaké otázky si zodpovědět při výběru franšízy
Franšízové podnikání je poměrně atraktivní způsob, jak se dostat do světa byznysu, o tom není sporu. Díky franchisingu není třeba, abyste měli svůj nápad, abyste měli vymyšlený název společnosti, dokonce nemusíte mít eso v rukávu v podobě nabízené služby, se kterou byste prorazili do světa podnikání. Stačí, když si vyberete franšízu, se kterou se rozhodnete prorazit do světa podnikání. Pak jen dokoupíte licenční smlouvu a je to.
I když se zdá být franchising skvělou podnikatelskou příležitostí, není start tak snadný, jakým se zdá být. Přece jen si musíte zvolit franšízu, a to není zrovna snadný úkol. Na českém trhu franšízových konceptů funguje už skoro tři sta, není snadné si zvolit jednu z nich, kterou budete chtít rozšířit a ujmout se jí.
Při výběru franšízy je dobré zodpovědět si několik otázek. Jejich odpovědi vás navedou k té správné franšíze, se kterou se to vyplatí zkusit.
Otázky, které je třeba si zodpovědět
Je mi franšíza svým produktem blízká? Rozumím mu? To je důležité zodpovědět. Ještě nikdo to nikam nedotáhl s franšízou, které nerozuměl, kterou nepochopil či která mu nebyla blízká.
Má koncept smysl, má budoucnost a potenciál? Opět důležitá otázka, kterou je třeba si zodpovědět. Nesnažte se zachraňovat franšízy, které se dlouhou dobu pohybují v červených číslech. Raději vsaďte na ty, které mají potenciál a tendenci růst, které mají budoucnost, které vypadají slibně.
Jak velká je konkurence? To je důležité vědět, abyste věděli, kdo proti vám bude stát, jestli bude podnikání snadné nebo jestli to nebude něco náročného.
Je produkt originální? To je důležité vědět hlavně z pohledu budoucího. Pokud je produkt dostatečně originální, bude o něj zájem i v budoucnu a jeho obliba bude stále růst. Kopie a okopírované produkty nemají dlouhou dobu úspěch, na to pamatujte.
Náš tip
Pokud hledáte atraktivní franšízu se slibnou budoucností, co to zkusit s franšízou Extéria Market? Jedná se o předního poskytovatele poradenství v oblasti BOZP a PO na českém i slovenském trhu.