Jak na PPC kampaň v zahraničí?

Přemýšlíte, kde najít nové zákazníky? Možná je načase oslovit zahraniční trh. Rozšířit svou působnost mimo Česko, potažmo Slovensko je díky online marketingu snazší než kdy dřív. I když se to na první pohled může zdát obtížné, s následujícími tipy to hravě zvládnete.

Dobře volená klíčová slova

PPC reklama je rychlým a efektivním způsobem, jak se svým zbožím či službami proniknout do zahraničí. Myslete ale na to, že máte k dispozici jen omezený počet slov, kterými musíte zákazníky oslovit. Klíčová slova proto musí vypadat tak, jako by je vymýšlel místní specialista. Pokud si nejste jistí, využijte služeb místního copywritera.

Zkuste si předem říct, proč by měl zahraniční uživatel klikat právě na vaši reklamu. Může to být proto, že produkt je v jeho zemi nedostupný, případně nabízí nějakou konkurenční výhodu.

Do reklam vždy zakomponujte svůj brand, a to i přesto, že vás v místní zemi zatím nikdo nezná. Pokud reklama uživatele zaujme, vaši značku si rádi zapamatují. Při vyhledávání pak pravděpodobně zadají přímo název vaší značky.

Správný vyhledávač a platforma

Google je sice obecně nejrozšířenější vyhledávač, ale není jediný. V některých zemích ho mohou dokonce předběhnout jiné, místní vyhledávače. Zmapujte si proto, co lidé v dané zemi nejvíce používají.

V zahraničí je používání mobilů a tabletů za účelem nákupu na internetu mnohem rozšířenější než u nás. Proto se nebojte používat mobilní verzi reklam, přitáhne vám mnohem víc zákazníků.

Pozor na zákony a správné načasování

Jiné země mohou mít trochu jiné zákony, co se PPC reklam týče. Většinou vyplývají z politiky Google v dané lokalitě nebo z místních zákonů. Projděte si proto Centrum zásad inzerce společnosti Google, ať vás nic nepřekvapí.

Chystáte se proniknout na jiný kontinent? Pozor na načasování. Zatímco v Evropě jsou časová pásma plus minus stejná, jinde by se mohlo stát, že reklamu spustíte v málo frekventovanou dobu. Podobný problém je i se svátky a prázdninami.