Časté rozesílání notifikací jako jedna z častých chyb. Jak ji napravit?

Notifikace jsou velice silným nástrojem marketingu. Jedná se o způsob, jak lze přímo oslovit zákazníka. Je to mnohdy efektivnější způsob oslovení konečného klienta v porovnání kupříkladu s e-mailovými zprávami. I když o notifikacích mluvíme jako o silném marketingovém nástroji, musíme říct, že se lidé dopouští při jejich sestavování nebo rozesílání řady chyb. Těm však lze předcházet. 

Jednou z nejčastějších chyb, které se lidé dopouští v souvislosti s notifikacemi, je jejich časté rozesílání. Pokud se webové notifikace rozesílají i několikrát denně, nevede to k úspěchu. Spíše to vede k znepřátelení zákazníků, kteří automaticky přestávají odebírat tento typ oznámení. 

Vyvarujte se kobercovým náletům

Pokud mluvíme o častém rozesílání notifikací, mluvíme doslova o takzvaných kobercových náletech. V rámci kobercových náletů se rozesílá těchto oznámení i několik během dne. Lidé většinou chtějí informovat v jeden a tentýž den jak o akčních nabídkách, tak o novém zboží nebo o nově přidaném obsahu. V takové situaci však nemůžete očekávat zvýšení počtu objednávek, i když to byl váš cíl. 

Jak již bylo zmíněno, vysoká frekvence často i irelevantních zpráv vede jenom ke zrušení odběru. A vy tím pádem ztrácíte pomyslné eso, které se vám do té doby ukrývalo v rukávu. 

Jak často rozesílat notifikace?

Otázkou tedy nyní je, jak často notifikace rozesílat. Záleží však na jednom, a sice na tom, jestli mluvíme o důležitém oznámení, o urgentním oznámení nebo jenom o kontextovém oznámení. Pakliže bychom mluvili o důležitém oznámení, té se týká většinou objednávky, kterou zákazník udělal. V tom případě se jedná o něco, co mu musí přijít prakticky ihned. Stejně tak rozesílejte hned urgentní notifikace, které pojednávají třeba o aktuálním uživatelově problému nebo o časově omezené záležitosti, jako je nutnost vyzvednout si balíček. 

A co se týče kontextových, s nimi buďte opatrní.