7 tipů, jak vést úspěšný e-shop
Vytvořit úspěšný internetový obchod je v dnešní době plné konkurence velmi těžký úkol. Obecně ale platí několik pravidel, které fungují už dlouhou dobu a spoléhá se na ně spousta zkušených obchodníků i marketérů.
1. Originalita
Velmi důležité je nabízet originální sortiment. Pokud budete prodávat něco, čeho je plný internet, rozhodně se nemůžete těšit na velké výdělky. Vaše konkurence bude tak velká, že na vás bude přecházet jen malá část objednávek. Vyrábíte sami něco originálního nebo máte nápad na nový patent? To je ta správná chvíle, kdy začít prodávat na internetu.
2. Dobrý průzkum trhu
Než začnete vůbec vydělávat na internetu, je důležité prohlédnout si konkurenci, jejich ceny a marketingovou strategii. Přeci jen je dobré se něco naučit od těch, kteří už úspěšně prodávají.
3. Cena e-shopu
Pokud uvažujete o e-shopu, je samozřejmě nejdůležitějším bodem jeho realizace. Rozhodnutí, zda si nechat naprogramovat e-shop na míru a utratit tisíce a tisíce ještě před tím, než vůbec něco prodáte. Pokud máte malý sortiment, můžete si klidně zřídit internetový obchod zdarma. Na malé e-shopy zcela dostačující.
4. Speciální požadavky
Pokud jde o internetové podnikání, je tvorba e-shopu na míru velice důležitá. Můžete ale využít českou službu Shoptet, která e-shopy pronajímá a má připravených nespočet modulů tak, aby pokryly všechny vaše speciální požadavky. Pronájem e-shopu je rychlá a levná varianta.
5. Dlouhodobá předpověď
Při každém prodávání se musíte také sami sebe dotázat, jaký potenciál má vaše podnikaní do budoucna. Budou se mé produkty prodávat i za dva roky nebo bude potřeba vymyslet zcela nový sortiment? Pokud prodáváte sezónní zboží, je dobré se předem připravit na sezónu další. Obměnit zboží či vymyslet něco, co zákazníky přesvědčí, že vaše zboží je stále dobré.
6. Doprava
Pokud prodáváte, musíte také řešit logistiku, tedy dopravu zboží k zákazníkovi. Některé internetové obchody vám nabídnou propojení s některými službami jako je Zásilkovna nebo PPL. Díky tomu pak jednoduše vytáhnete z administrace připravený a vyplněný formulář, který společně s balíčky jen předáte přepravní společnosti a vše je hotovo.
7. Vztah se zákazníky
Vše výše zmíněné samozřejmě nemůže fungovat, pokud vám vaši zákazníci nebudou věřit. Snažte se tedy vždy vyhovět požadavkům zákazníka, neignorujte stížnosti a řešte reklamace svědomitě a poctivě. Určitě se vám to vrátí.